Jun 17, 2010

Terima Kasih Ayah~


Good news!!!
nak story sikit...
motor dah ok...
dah sihat seperti sediakala...
bukan sahaja sihat...
malah terlebey energy kali nie...
sbb telah diberi mnyak hitam..
yg selama nie xcukup minum...
huhu~

sian lak kat my dad...
sbb trpaksa bersusah demi anak die yg sorang nie...
semalam...
my dad ada keje kat Kl...
sambil 2, singgah jumpe aku dulu...
untuk memeriksa motor suzuki yg sedang tenat...
then trus tukar coil die yg rosak 2...
aku xtau kenapa....
tp setiap kali nak final exam...
msti moto 2 akan wat hal...
haish!!!

but it's ok...
Alhamdulillah, masalah dah settle...
hopefully kali nie bertahan lama lah coil itu...

then, baru aku tau..
kenapa die buat hal lagi...
rupe2nye xcukup mnyak itam...
di mana, itu adalah makanan die...
dan dptla aku tazkirah drp bapak aku pasal moto nie...
aku tau die syg gler kat moto nie...
so, aku kena jaga betul2...
baekla....

jadi...
pada kengkawan gugurl n boboy yg ada moto 2...
check2 la moto korang 2...
cukup ke x makanan n minuman die...
sedangkan manusia mcm kite pun kena cukup makan, apatah lagi mereka...
so, always make a maintenance checkup...
walaupun kite xd knowledge sngat about this thing...
but we can still learn from the expert people...
learning is the process of life...
don't forget that...
blaja itu best...
sbb kite tau bnyak bnda yg maybe org laen xtau...
then, blehla kite ajar org laen plak...
dpt free2 je pahala drp situ...
xsusah pun...
ape yg pnting, niat kena ikhlas...yezza!!!

sudah berceramah pnjg plak aku malam nie...
tetibe trajin kan diri nak mengupdate blog...
good2...hehe~

anyway...
kredit to my father...
he is my hero..
bnyak bnda yg buat aku kagum dngan beliau...
he is very the versatile person...
memasak, bertukang, mekanik, smua pun boleh...
we are the lucky person...dpt father like him...
n my mom also coz got husband like him...
tetibe trasa mcm nak cari future husband mcm my dad...
yup..
bile pk pasal masa depan..
it's good to have people like him...
but i'm not going to find the perfect person..
sbb aku tau, semua org lat dunia nie pun xperfect..
like me...
i'm not perfect..
biasa2 jek..
so, xblehla nak cari yg luar biasa kan...ngee:))

Happy becoming besday to my dad...
24hb nie hari kelahirannya yg ke 47....
thanks for everything...
insyaAllah...
jika diberi kesempatan...
org akan balas segala jasa2 ayah n mak...
syg kamu...mmuahhh!!!


No comments:

Post a Comment

PETUA MELEGAKAN BATUK BERKAHAK BAYI DAN KANAK-KANAK

BATUK DAN SELSEMA BAYI Ibu ayah pasti risau apabila bayi atau kanak-kanak dibawah 2 tahun tiba-tiba sahaja diserang selsema atau batuk...