Feb 24, 2011

::sy budak Baru blaja:::::

~Assalamualaikum~

lama sungguh rasanye xmengupdate blog sndiri....
jeles plak rasanye bile tngok blog org laen berjela2 postnye...
post "come back" kali nie...
nak share ngan korang about my intern experience....
maklumla, sejak dah jadi budak intern nie....
dah bz sesangat plak hidup nie kurasakan...
tp still sempat melayan game kat facebook....

ceritanya begINi,,,
aku memang berniat nak buat intern kalau boleh dkat ngan umah aku a.k.a MUAR...

bnyak sebabnye kenapa aku sngat brtekad utk duduk ngan family during intern...
Antaranye...
> xpayah pening2 nak pk pasal nak cari umah sewa, nak bayar deposit, housemate n etc...n kbtulan mmg masa 2, dah hjung2 sem, duit pun xd,,,,bak kata org....KAYAP...sadisnye....

> transport, duit minyak, makan tngahari....etc

> kat sini makan tngahari dia murah ckt brbanding kalau kat KL, maklumla daerah kecik je kan...

Aku diterima utk buat intern kat SCA MANAGEMENT SOLUTIONS..
terletak di Sungai Abong, Muar....dekat ngan JPJ Muar nie.....
perjalanan lebih kurang 15 - 20 minit from my house at Tg Gading...
kira dekat jugak la dengan rumah aku....
sebab 2 la, kdg2 kalau tngahari aku rajin balik umah semata2 nak makan masakan my mom....hehe~

What was really interesting here is that...
My boss was really kind.....caring, take care of their employees n many more...
aku senang dengan penerimaan aku kat company 2...
and for ur information, aku sorang je Malay yg bekerja kat situ, yg laen2 sume Chinese ok....:))

Mula2 risau gak, sebab takut xdpt nak serasikan diri ngan dieorg...
maklumla, aku xtau ape yg dieorg pk pasal aku...
macamane pun, aku mmg kena berusaha utk serasikan diri aku utk berintern di cnie..
n now...i did it!!! Terima kasih Ya Allah...

Aku harap sngat aku dpt belajar bnyak benda lagi kat cnie sbelum bulan 5 nie...
bnyak lagi yg aku still kena belajar, explore, gali, cari n etc...

No comments:

Post a Comment

PETUA MELEGAKAN BATUK BERKAHAK BAYI DAN KANAK-KANAK

BATUK DAN SELSEMA BAYI Ibu ayah pasti risau apabila bayi atau kanak-kanak dibawah 2 tahun tiba-tiba sahaja diserang selsema atau batuk...